Portal Damy Radę – Let’s WorkTime powstał z inicjatywy twórcy aplikacji WorkTime.pl. Misją portalu jest dzielenie się pomysłami i doświadczeniem firm, które w momencie ogłoszenia kwarantanny wykazały się kreatywnością w walce o przetrwanie. Ponieważ za sukcesem każdej firmy stoi człowiek, postanowiliśmy zaprosić osoby, które nas inspirują i motywują do zdradzenia nam swojego przepisu na „Damy Radę!”

Zapraszamy do lektury wywiadu z Victorią Iwanowską, CEO Agencji Eventowej Vi, która szybko zidentyfikowała potrzeby rynku i dostosowała ofertę do jego potrzeb.

WorkTime: Jakie było Wasze największewyzwanie w związku z nową sytuacją?

Victoria Iwanowska: Największym wyzwaniem była odpowiedź na pytanie „Jak dziś możemy pomóc klientom, w utrzymaniu ich działalności i wsparciu ich pracowników”. Obiecałam naszym pracownikom, w piątek 13-go, że w weekend wymyślę rozwiązanie. Dlatego spędziłam wiele godzin na rozmowach z klientami, pracownikami innych firm, prezesami, osobami na różnych stanowiskach, o wyzwaniach w tej trudnej sytuacji. Gdy kilka razy usłyszałam, że trudno się skupić na pracy zdalnej, gdy dzieci są w domu. Pracownicy starają się być lojalni wobec swojej firmy i jednocześnie nie chcą zaniedbywać dzieci.

Dlatego wprowadziliśmy zdalne animacje i wsparcie w odrabianiu lekcji. Dzięki temu, dzieci się nie nudzą, a pracownicy mogą spokojnie pracować.

Mając zaplecze technologiczne, wprowadziliśmy sprawne wdrożenia w dużych korporacjach. Zaprojektowaliśmy system do zapisów na zdalne animacje i pomoc w lekcjach, dzięki czemu nawet kilkadziesiąt tysięcy pracowników zapisuje sprawnie swoje dzieci, bez potrzeby dużych nakładów pracy działu HR.

Rozpoczęliśmy także zapisy na zajęcia indywidualne www.zDziecmi.pl dla pracowników mniejszych firm. To wsparcie dla osób, których firmy nie mogą pozwolić sobie na dedykowane wdrożenia na wyłączność danej firmy. W takich przypadkach dzieci są dołączane do większych, mieszanych grup, a koszt mogą pokryć pracodawcy lub sami pracownicy.

WorkTime: Stare porzekadło głosi, że „nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło” Czy nowa sytuacja przyniosła mimo wszystko jakieś plusy?

Victoria Iwanowska: Po pierwsze, to sprawdzian dla liderów i dla zespołu. Dziś, patrząc na uśmiechnięte twarze moich ludzi na monitorkach podczas spotkań wirtualnych widzę, że obietnica w czasie rekrutacji o wzajemnym wsparciu, życzliwości i poczuciu spełnienia, nie była mrzonką, a jest rzeczywistością. Jestem dumna z mojego zespołu, sprawnej komunikacji, zaufania i wzajemnego wsparcia. W tej trudnej sytuacji nasz zespół stał się jeszcze bardziej sprawny i mega szybko wdraża nowe produkty do realizacji.

Zawsze powtarzałam, że postawa jest najważniejsza, a brakującą wiedzę możemy nabyć. Dziś to jest jeszcze bardziej aktualne, niż kiedykolwiek.

Po drugie, wierzę, że mimo trudnego czasu, ilość usprawnień w biznesie i wzrost życzliwości między ludźmi będzie większy, niż przedtem. Dlatego wspieram budowanie lokalnych społeczności i inicjatywy różnych osób i firm na portalu www.RazemZsasiadami.pl.

WorkTime: Czy rozważacie wprowadzenie „na stałe” jakichś rozwiązań?

Victoria Iwanowska: Już dziś wiemy, że ten benefit dla pracowników został świetnie przyjęty. Firmy sygnalizują nam, że będą chciały go także utrzymać po zakończeniu pandemii. Wsparcie dla dzieci w odrabianiu lekcji, czy też ciekawe kanały tematyczne do dyskusji, będą stałym benefitem dla rodziców. Także zajęcia indywidualne będą rozszerzane i nasza platforma edukacyjna będzie wdrażana także w innych krajach.

WorkTime: Jaką wiadomość chcielibyście przekazać innym przedsiębiorcom zmagającymi się z nową rzeczywistością?

Victoria Iwanowska: Przede wszystkim: odwagi! Wdrażajcie szalone pomysły, nie bójcie się eksperymentować. Po drugie – bądźmy ludźmi. Rozumiem, że nie każdej firmie uda się zwinnie przebranżowić i niektórzy muszą zwalniać, żeby przetrwać. Jednak jasna komunikacja, wsparcie i życzliwość wyznaczą najbardziej pożądanych pracodawców (i liderów) jutra.

WorkTime: Bardzo dziękujemy Victorio za rozmowę.

Damy Radę – Let’s WorkTime z [Vi] agencja i aplikacją WorkTime.

Zapraszamy do lektury innych wywiadów z cyklu „Damy radę” od kuchni.