Portal Damy Radę – Let’s WorkTime powstał z inicjatywy twórcy aplikacji WorkTime.pl. Misją portalu jest dzielenie się pomysłami i doświadczeniem firm, które w momencie ogłoszenia kwarantanny wykazały się kreatywnością w walce o przetrwanie. Ponieważ za sukcesem każdej firmy stoi człowiek, postanowiliśmy zaprosić osoby, które nas inspirują i motywują do zdradzenia nam swojego przepisu na „Damy Radę!”

Dziś zapraszamy do lektury wywiadu z Karolina Majewską z krakowskiego Handelku, który na co dzień zachwyca(ł) klientów smacznymi śniadaniami i wyrobami piekarniczymi. I nie przestał zachwycać, nawet w obecnej sytuacji. Jaki jest przepis Karoliny i ekipy Handelka na odnalezienie się w czasach kryzysu?

WorkTime: Jakie było Wasze największe wyzwanie w związku z nową sytuacją?

Karolina Majewska: Jak większość przedsiębiorców z branży gastronomicznej stanęliśmy przed wyzwaniem jak utrzymać pracowników i zapewnić firmie chociaż minimalny przychód, który pozwoli na przetrwanie tego okresu. Jeszcze przed wprowadzeniem pierwszych obostrzeń spotkaliśmy się z zespołem i wspólnie omawialiśmy możliwe scenariusze. To dało nam przewagę czasową i możliwość zaplanowania działania w tej wyjątkowej sytuacji. 

WorkTime: Stare porzekadło głosi, że „nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło” Czy nowa sytuacja przyniosła mimo wszystko jakieś plusy?

Karolina Majewska: W naszym przypadku zdecydowanie tak było. We wrześniu otworzyliśmy rzemieślnicza piekarnię, tuż przy naszym lokalu śniadaniowym. Było to spore obciążenie finansowe, które zbiegło się ze spadkiem sezonu późną jesienią. Liczyliśmy, że marzec przyniesie nam nowe możliwości rozwoju biznesu i mimo tego, że musieliśmy zamknąć lokal śniadaniowy czy zrezygnować z organizacji targów sąsiedzkich na naszym placu w bardzo szybkim tempie uruchomiliśmy platformę zamówień online i rozpoczęliśmy sprzedaż pieczywa oraz naszych past kanapkowych z dostawą do domu.

Domowa Paczka Handelka – bo tak nazywa się nasza usługa, przerosła nasze oczekiwania w zakresie zainteresowania klientów. Musieliśmy w szybkim tempie nauczyć się planowania produkcji i dostaw na zupełnie innym poziomie. Chcieliśmy w przyszłości uruchomić taką właśnie usługę, ale sytuacja zmusiła nas do tego, żeby działać szybko i zwinnie. Na ten moment Domowa Paczka Handelka pozwala nam utrzymać biznes i pracowników co jest dla nas teraz priorytetem.

Nowa sytuacja na pewno też scementowała nasz zespół i zbliżyła wszystkich jeszcze bardziej. Mamy na pokładzie świetnych i zaangażowanych ludzi, którzy potrafią odnaleźć się w każdej sytuacji – nawet takiej jak ta. 

WorkTime: Czy rozważacie wprowadzenie „na stałe” jakichś rozwiązań?

Karolina Majewska: Zdecydowanie! Domowa Paczka Handelka i dostawy naszego rzemieślniczego pieczywa „pod drzwi” na pewno zostaną w naszej ofercie. Uruchomiliśmy właśnie możliwość zakupu abonamentów chlebowych, dzięki którym nasi klienci raz w miesiącu wybierają swoje ulubione wypieki i pasty, a my dostarczamy je co tydzień do ich domów.  Ale to tylko początek.

Powoli ruszamy z rozwojem delikatesów Handelka online, które umożliwią naszym klientom zamawianie produktów pochodzących od naszych sprawdzonych dostawców i partnerów. W ofercie pojawią się przetwory, miody, soki ale też słodkie wypieki od zaprzyjaźnionych cukierników. Tak jak wspomniałam te wszystkie usługi były w naszych planach rozwoju biznesu w przyszłości, ale ich realizacja znacząco przyspieszyła przez obecną sytuację.

WorkTime: Jaką wiadomość chcielibyście przekazać innym przedsiębiorcom zmagającymi się z nową rzeczywistością?

Karolina Majewska: Nie poddawajcie się! To przede wszystkim. Szukajcie nowych obszarów, w których możecie rozwinąć swój biznes. Usiądźcie ze swoimi pracownikami i zróbcie burzę mózgów. Zastanówcie się w czym jesteście dobrzy i jakie posiadacie wewnątrz kompetencje, które możecie wykorzystać, mogą być czasem zupełnie nieoczywiste. Zastanówcie się w jaki sposób wykorzystać digital do tego żeby ułatwić kontakt z Waszymi klientami w obecnej sytuacji i rozwinąć swój biznes. Nie rezygnujcie z budowania społeczności wokół Waszej marki, to Wasi lojalni klienci mogą Wam teraz najbardziej pomóc.  Ważne jest żeby mieć otwartą głowę, dostosować się do sytuacji  i próbować działać dalej.

WorkTime: Bardzo dziękujemy Karolino za rozmowę!

Damy Radę – Let’s WorkTime z Handelek i aplikacją WorkTime.

Zapraszamy do lektury innych wywiadów z cyklu „Damy radę” od kuchni.