Portal Damy Radę – Let’s WorkTime powstał z inicjatywy twórcy aplikacji WorkTime.pl. Misją portalu jest dzielenie się pomysłami i doświadczeniem firm, które w momencie ogłoszenia kwarantanny wykazały się kreatywnością w walce o przetrwanie. Ponieważ za sukcesem każdej firmy stoi człowiek, postanowiliśmy zaprosić osoby, które nas inspirują i motywują do zdradzenia nam swojego przepisu na „Damy Radę!”

Zapraszamy do lektury rozmowy z Iwoną Mojsa-Grzybowską z Browaru PERUN.

Worktime: Jakie było Wasze największe zaskoczenie w związku z nową sytuacją?

Iwona Mojsa-Grzybowska: Obecna sytuacja jest rzeczywiście dla nas bardzo trudna. Hurtownie piwa znacznie ograniczyły zamówienia, lokale/puby zostały zamknięte, w związku z tym, zdecydowanie zmniejszyła się ilość piwa sprzedawanego poprzez dotychczasowe kanały dystrybucji. Do tego doszły jeszcze przesunięcia w płatnościach od naszych odbiorców (co jest zresztą zrozumiałe). To zmusiło nas do działania – szukania innej możliwości sprzedaży naszego trunku. Pojawił się pomysł dowozu piwa w naszych okolicach na imprezy domowe (zamknięte), postaraliśmy się więc o koncesję na katering i działamy.

Worktime: „Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło”. Czy to stare porzekadło znalazło w Waszym przypadku zastosowanie i nowa sytuacja przyniosła mimo wszystko jakieś plusy?

Iwona Mojsa-Grzybowska: Mimo wielu utrudnień, widzimy kilka plusów. Jesteśmy teraz bliżej naszych odbiorców – także w sensie dosłownym (kiedy zawozimy piwo do Klientów indywidualnych). Docierają też do nas słowa wsparcia od osób z całej Polski, zdjęcia z naszym piwem oznaczone #wspieramypolskikraft. Mobilizuje nas to do dalszego działania tym bardziej, że nasz browar to niewielki browar rzemieślniczy, kładący nacisk na jakość warzonych trunków a co za tym idzie, zadowolenie naszego Klienta. Cieszy nas wzrastająca ilość Konsumentów, którzy podejmują świadome decyzje, kupując polskie produkty. Kolejnym plusem jest powstawanie nowych grup, organizacji zrzeszających browary kraftowe, mających na celu wzajemne wspieranie się w różnorodnych działaniach i sprzedaży.

Worktime: Czy rozważacie wprowadzenie „na stałe” jakichś rozwiązań wdrożonych w związku z pandemią?

Iwona Mojsa-Grzybowska: Prawdopodobnie „na stałe” wprowadzimy możliwość zamawiania piwa na imprezy domowe, na zasadzie usługi kateringu – Warszawa i okolice. Być może rozszerzymy rejon dostaw.

Worktime: Jaką wiadomość chcielibyście przekazać innym przedsiębiorcom zmagającymi się z nową rzeczywistością?

Iwona Mojsa-Grzybowska: Działamy już od sześciu lat, ale dopiero teraz, w tej wyjątkowej sytuacji, dochodzimy do pewnych rozwiązań, które nam się sprawdzają. Myślę, że cały czas trzeba szukać nowych możliwości. Może kiedyś nie wydawały się one realne czy tak bardzo potrzebne, a teraz właśnie przyszedł na nie czas?

WorkTime: Bardzo dziękujemy Iwono za rozmowę!

Damy Radę – Let’s WorkTime z Browarem PERUN i aplikacją WorkTime.

Zapraszamy do lektury innych wywiadów z cyklu „Damy radę” od kuchni.